tiistai 18. lokakuuta 2011

Maharasva: Stretch Mark Cream by Thalgo

Noin viikko sitten postista tupsahti Feeluniquen nettikaupasta tilaamani uusi maharasva. Aiemmin ostin tällaisen purkin, joka pääsi loppumaan parisen viikkoa sitten, joten päätin kokeilla jotain uutta tuotetta. Valitsin Thalgon Stretch Mark Creamin, joka oli aika hintavaa mutta kuitenkin tarjonnan kohtuullisemmasta päästä.
Olin tosi utelias kokeilemaan tuotetta, sillä olin noin viikon verran pärjäillyt ihan perus liruvoiteilla joita löytyi kotoa, mutta jotka havaitsin heti liian ohueksi. Innoissani lotrasin purkista varmaan kymmenesosan ensimmäisellä käyttökerralla, sillä en ollenkaan tajunnut miten hurjan paksua tämä Thalgon voide oli! Vielä aamullakin jouduin kaapimaan ylimääräiset mahan päältä pois, sillä eihän sellainen määrä mihinkään imeydy :)

Jatkossa olen oppinut säännöstelemään sitä paremmin, mutta ehkä kuitenkin on todettava, että se on minulle hieman liian täyteläistä sillä en juurikaan kärsi ihon kuivuudesta. Tarkoitus on siis ihan puhtaasti voidella masua vain siksi jotta se kestää venymisen paremmin ja jotta raskausarpia ei tulisi. Tässä voiteessa kuitenkin hyvää on se, että tuoksu ei ole niin tuima kuin siinä ensimmäisessä, mutta näköjään näin raskauden aikana mitkään tuoksut eivät oikein miellytä nenää kun olen niin mahdottoman hajuherkkä.

Ja muuten, raskausarpia ei ole tullut vielä ensimmäistäkään! Ehkä ahkera jokailtainen rasvaus on tosiaan auttanut joten tästä saa kyllä lisäkannustetta jatkaa :) Kysäisin viime neuvolakäynnillä terkalta, että milloin raskausarvet pääsääntöisesti ilmenevät ja vastaus kuului, että juuri näihin aikoihin jos ovat ylipäätään tullakseen. Toivottavasti saan vältettyä ne! (Oi ihana turhamaisuus!)

9 kommenttia:

  1. Mulla on todella raskausarpi herkkä iho, se on tullut todettua jo teini-ikäisenä, koska siltä ajalta on tissit täynnä niitä (ovat tosin todella haaleita, ettei niitä näe oikeastaan). Siksi ei ollutkaan kovin suuri ylläri (vaikka en mitenkään innoissani ollutkaan) että reisiin ja jenkkakahvoihin ilmestyi punaisena arpia. Mutta siitä huolimatta jotenkin tuli yllätyksenä se, että niitä on mahassakin jo neljä kappaletta, viikkoja se 21+3. Rasvausta olen tehnyt melkein aamuin illoin,mutta nyt kävin hakemassa TBS:n shea-vartalovoita, että josko niitä ei nyt ihan mahdottomasti sitten tulisi enää.

    Että ne taitaa kyllä olla sellasia, että jos ovat tullakseen niin niitä sitten kanssa tulee.

    VastaaPoista
  2. Mulla tuli ekasta raskausarvet vasta joskus rv 38+, kun maha kasvoi yhtäkkiä. Nyt ne vanhat arvet vähän punottaa. Uskon LauraR:n tapaan, että ne tulee jos on tullakseen, rasvailu ei siihen hirveesti auta. Mulla ei oo minkäänlaista taipumusta ihon kuivuuteen, enkä kyllä oo rasvaillutkaan. Raskausarpia tuli jo teini-iässä rintoihin ja reisiin, joten mulla on myös sellanen helposti repeävä ihotyyppi.

    Ja mun täytyy myös sanoa, etten ymmärrä miks ihmiset vouhkaa noista arvista, ne on kuitenkin vain pieni kosmeettinen haitta ja vaalenevatkin suht nopeasti...

    VastaaPoista
  3. Mulla on hyvä kokemukset apteekista ostettavasta Ceridal-öljysuhikeesta, hyvin olen selvinnyt ilman raskausarpia ja tuote on hinta-laatu-suhteeltaan aivan mainio. Oiskohan ollu alle 10 euroa 100ml pullo. Kattelin aluksi myös mm. Bodyshopin jotain ihme rasvapuikkoa ja Weledan öljyä, mutta hinnan ja öljysuihkeen koostumuksen vuoksi päädyin tuohon Ceridaliin.

    VastaaPoista
  4. Minäkin olen kyllä sitä mieltä, että mikään rasvailu ei raskausarpiin auta. Ne tulee jos tulee. Riippuu ihosta. Itse en rasvaillut mahaa ollenkaan, enkä saanut ainuttakaan raskausarpea.

    VastaaPoista
  5. Itse taas rasvailin ahkerasti heti alusta lähtien mahaani ja rintoja. Ja todella kalliilla rasvoilla kaiken lisäksi.. Mutta niin vaan tuli arpia. =( Kun taas siskoni ei edes koskenut rasvapurkkeihin, eikä ensimmäistäkään arpea tullut. Mutta eipä kai se mitään haittaakaan tee, vaikka rasvailee, on ainakin pehmeä iho synnytyksen jälkeen. =)

    VastaaPoista
  6. Mulle on tullut jo rintoihin, byääh! Turhamaisuus nosti päätään kun huomasin, ihan veti mielen matalaksi! :D Teini-iässä tuli reisiin, vaikken edes lihonut, vaan kasvupyrähdys oli aika hurja. Taitaa niitä siis tulla vielä kun maha kasvaa...

    Itse olen tykästynyt Dermosilin vartaloöljyyn, tuoksu on kiva eikä tuotteessa ole parabeenejä eikä väri- tai säilöntäaineita. Toinen käyttämäni öljy on jojobaöljy, ihan ok sekin.

    VastaaPoista
  7. Taitaa tosiaan olla niin, että niitä arpia tulee jos on tullakseen. Itse rasvasin omaa masua Essexin rasvaisella voiteella aamuin illoin ja eipä tullut arpiakaan. Eikä tosiaan lompakko köyhtynyt, kun kyseessä on perushintainen apteekin perusrasva, eikä mikään supermegalomaaninen hyperihmevoide. ;)

    VastaaPoista
  8. mäkin taidan kallistua kannalle, että arpia tulee jos on tullakseen. tosin täälläkään ei vielä arven arpea, eli tällä voisi ehkä olla jotain tekemistä sen kanssa, että vatsanahka ja rintojen iho venyy hitaasti, mutta varmasti? täälläkin nimittäin teini-iässä molempiin reisiin pamahti arvet ja samaten kasvupyrähdyksen yhteydessä. täällä muuten rasvaillaan Nivean kuivalle iholle tarkoitetulla koko kropan emulsiolla (olisko hinta 4,69 € / 500 ml), tykkään sen koostumuksesta ja tuoksusta. :)

    VastaaPoista
  9. LauraR: Tuo voi hyvin pitää paikkansa, sillä minulla ei ole koskaan aiemmin ollut raskausarpia. Tosin mun iho on muuten hyvin herkkä ja ohut, joten epäilin että tämä raskaus saisi niitä helposti aikaiseksi, mut onneksi tähän asti olen ollut väärässä :)

    Veera: No turhamaisuushan tässä varmasti se pääsyy on, ihan rehellisesti sanottuna :D Toisena hyvänä syynä se, että alkuun vatsanahka kutisi ja sitä kiristi kovasti kun venyminen alkoi niin rajuna, ja rasvaaminen on todella helpottanut.

    Sihvu: Kuulostaa hyvin kohtuullisen hintaiselta. Itse tykkään kyllä enemmän rasvan koostumuksesta :)

    Anonyymi: Tuosta on ilmeisesti eri teorioita olemassa. Itse en koe rasvaamista niin isona vaivannäkönä etteikö sitä kannattaisi kokeilla ennaltaehkäisyn keinona :)

    Anonyymi: Haha, niinpä!

    Paukkuliini: Voi voi :) Mulla ei tosiaan ole noista arvista vielä kokemusta, mutta eipä se haittaa jos niitä vähän kokeilee ennaltaehkäistä. Ja noita rasvoja on ihan kiva hankkia ja testailla!

    NIna: Essexistä on varmasti moneksi :) Ja noissa apteekin perusvoiteissahan on eri paksuuksiakin mistä voi valita.

    Pingu: Mulla on aina ollut niin ohut ja herkkä iho, että olin varma, että raskausarpia pamahtaa välittömästi kun nahka alkaa venyä. En tiedä sitten onko tuo rasvailu auttanut vai eikö mulla vaan muuten ole taipumusta noihin arpiin. Joka tapauksessa olen tyytyväinen jos saan välteltyä niitä :)

    VastaaPoista