lauantai 11. joulukuuta 2010

Mitä nyt tekisin toisin

Jos nyt aloittaisin vauvan yrittämisen, tiedän tasan tarkkaan mitä tekisin toisin.

Itselläni on ollut pitkään iskostettuna takaraivoon, että heti pillereiden lopettamisen jälkeen on parhaimmat mahdollisuudet tulla nopeasti raskaaksi. Tähän itsekin luotin ja se oli yksi niistä syistä miksi olin niin varma, että meillä tärppää nopeasti. Minähän olin syönyt pillereitä.

Nyt tuo ajatus tuntuu kaikessa toiveikkuudessaan suorastaan lapselliselta :)

Ystävälleni, jolla on jo vauva, lääkäri suositteli ensin pillereiden lopettamista ja vasta kun kierto on vuorenvarmasti tasaantunut, sitten yrittämisen aloittamista. Minä pidin tätä tapaa ihan idioottimaisena. Varsinkin kun seurasin vierestä miten ystäväni jaksoi toivoa ja odottaa että mieskin kääntyisi ajan saatossa vauvanteon kannalle, ja sinä aikana heidän seksielämänsä kuihtui koska jatkuva kumien kaivaminen h-hetkellä sai ystäväni mielen mustumaan ja viimeisetkin halkut katoamaan. Hän odotti tietysti koko ajan, että mies joinakin näistä kerroista sanoisi, että eipä otetakaan niitä kumeja esiin vaan ryhdytään tekemään vauvaa!

Vihdoin se lupa sieltä heltisi, ja kuten aiemminkin olen kertonut, heillä on nyt ihana pikku prinsessa ja meillä syli täynnä tyhjää. Kumpi olikaan siis parempi tapa :)

No, tietysti tiedän että ihmiset raskautuvat eri tavalla ja onnellakin on aika ratkaiseva osuus kyseisessä puuhassa, mutta silti olen nyt sitä mieltä, että heidän tapansa oli oikea.

Jos saisin valita, jättäisin nyt hyvissä ajoin ehkäisyn pois ja odottaisin ehdottomasti kierron tasaantumista. Kun tuntisin itsekin ovulaation ja kierto olisi kutakuinkin säännöllinen, alkaisin vasta yrittämään.

Jälkikäteen olen yhä varmempi siitä, että kesän aikana en ovuloinut ollenkaan, joten ei ihmekään että meidän vauvaprojekti vaan kestää ja kestää. Jälkiviisaus on tunnetusti helpointa, mutta ehkäpä joku lukijoista voi nyt valita paremman tavan. Itse tuskin enää hyödyn tästä, sillä olen aika varma siitä etten tule tarvitsemaan pitkäkestoista ehkäisyä ennen kuin täytän 40 v. Toivottavasti siihen mennessä meidän perheen lapsiluku on onnistuneesti jo täynnä! :)

2 kommenttia:

  1. Niin, mutta tähän sanottakoon, että itse söin pillereitä about 9 vuotta, tulin raskaaksi käytännössä heti eli kyllä se niinkin on mahdollista. Tosin muistetaan myös miten siinä kävi...

    VastaaPoista
  2. Juu, on varmasti mahdollista, mutta nyt olen kääntynyt sille kannalle että tuo toinen tapa olisi todennäköisempi :)

    VastaaPoista